MATEN PÅ VÅR SKOLA

117705707_187166872776829_20583539728954
Hej på er!👋😃
Mattias heter jag och det är jag som jobbar i köket här på Hosiannaskolan i Gnarp.

Efter många års erfarenhet som kock på olika restauranger, hotell & konferensanläggningar har jag nu fått privilegiet att laga mat till dom viktigaste ”gästerna” hittills i min karriär. Jag pratar förstås om våra barn - våran framtid. Ambitionen är att redan i tidig ålder kunna inspirera och lägga grunden till vad som är en bra, näringsrik och varierad kost. Med miljön i åtanke så kommer det tex endast användas kött och kyckling från våra svenska gårdar, en del närodlat, mer vegetariskt och även ekologiska inslag så mycket det går.

Här kommer ni följa med mig i köket på Hosiannaskolan och se vad som förbereds & serveras under veckorna och kanske får ni även ett och annat tips. Klicka på följ och håll i hatten för nu kör vi.

//Mattias

HOSIANNAS.KITCHEN

Har du frågor om vår skolmat så är du välkommen att kontakta oss!

skolmat@hosiannaskolan.se