OM SKOLAN

Hosiannaskolan startades 1996 och är idag en etablerad kristen friskola i norra Hälsingland. De senaste läsåren har skolan haft mellan 50-60 elever i årskurserna F-9. Utöver det har vi ca 30 barn i förskolan.
Här nedan kan du läsa mer om oss.

UPPDRAG

Hosiannaskolan är en fristående skola med en kristen värdegrund och livsstil, där huvudmannen är Nordanstigs Kristna Center.

Uppdraget som skolan har är tvåfaldigt. Vi möter samhällets krav genom att vi följer läroplanen LGR 22, och är godkända av Skolinspektionen och står under deras tillsyn. Samtidigt står vi som skola på en kristen värdegrund.

ARBETSSÄTT

Vi har också funnit att små åldersblandade klasser på högst 15 elever ger varje individ möjlighet att synas och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar.

MÅL

Vi vill att Hosiannaskolan ska bli känd för en positiv, mobbningsfri och motivationsskapande miljö där elever får utvecklas och växa.

ANSÖKAN

Är ni intresserad av att ha ert/era barn hos oss och vill veta mer är ni välkommen att kontakta oss. Annars kan ni också ladda ner ansökningshandlingarna och skicka in till oss.

VÅR PROFIL

Hosiannaskolans profil kommer främst fram genom en kristen utbildning, då vi utanför ordinarie skoltid erbjuder kristendomsundervisning.

Vi lägger också stor vikt vid skolans val religionen kristendom. Här får eleverna en fördjupning i ämnet kristendom.

KALENDER

Klicka här om ni vill komma till vår kalender.

Elevernas läsårstider 2023-2024

Höstterminen: 21 aug - 21 dec